diumenge, 1 d’abril del 2012

EL MEU PLA DE TREBALL

         El meu PLA DE TREBALL consta de tres fases, que a continuació les presento:


            FASE 1 : PRESA DE CONTACTE  
DATA: Febrer – Març 2012                                                         HORES: 15
Objectius:
  • Conèixer els trets d'identitat del centre i situar-me en el context d’intervenció
  • Conèixer els diferents components del Departament d’Orientació i les funcions de cadascú.
  • Realitzar juntament amb la tutora de pràctiques l’organització de les pràctiques.
  • Contactar amb l’alumnat de l’aula de Suport intensiu i altres programes del centre. Participar en l’estudi, seguiment d’alumnes amb necessitats educatives de suport específic
Destinataris/àries:
Centre /Departament Orientació/Alumnat d’E. S.O./ Professorat centre/ Famílies

ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.   Entrevista amb algun membre de l’equip directiu del centre i presentació del meu pla de treball al centre durant el període de pràctiques.
2.   Entrevista amb els membres del Departament d’Orientació.
3.   Presentació als alumnes de l’aula de suport intensiu i altres programes.
4.  Revisió de  tota la informació referida als aspectes escolars del curs passat 2010-2011 i del trimestre anterior de dos alumnes que assisteixen a l’aula de Suport Intensiu ( expedients dels alumnes, entrevistes, informes trimestrals i informes finals, informes de l’aula de suport intensiu).
5.   Mantenir entrevistes amb el professorat tutor dels dos alumnes i amb la professora de Pedagogia Terapèutica: es realitzarà una primera reunió amb els tutors dels alumnes i amb la professora de P.T. i si és possible amb la resta de professionals que l’atenen per a veure la seva integració a l’aula, pautes d’actuació amb els alumnes.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
-          Observacions a l’aula de suport intensiu
-          Anotacions de diari de pràctiques
-          Registres de la programació trimestral dels alumnes.
-          Qüestionaris
-          Proves de competència curricular
-          Proves psicopedagògiques.
-          Registre d’entrevistes i de seguiment, expedient acadèmic.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Entrevistes informals amb els alumnes, amb el professorat
  2. Qüestionaris sobre la valoració personal en referència a la consecució dels objectius.
  3. El pla de treball s’ha consensuat amb la tutora de pràctiques
  4. Participació dels alumnes
  5. Tinc dubtes?
FASE 2 :    SEGUIMENT      
DATA: Març- Maig 2012                                                             HORES: 35
Objectius:
  • Obtenir informació sobre els programes del centre, sobre les mesures d’atenció a la diversitat.
  • Fer un seguiment de casos d’alumnat de l’aula de Suport intensiu, d’altres programes del centre i de 4t E.S.O.
  • Participar en l’orientació i atenció educativa dels alumnes
Destinataris/àries:
 Alumnat/ Professorat E S.O, F.P.centre/ Famílies

ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Analitzar de la documentació del centre
  2. Analitzar documents, realitzar consultes bibliogràfiques, passar videos i CDs sobre estudis i professions, consultar recursos d’internet sobre orientació educativa, psicopedagògica i professional.
  3. Elaboració de documents d’informació sobre el sistema educatiu, sobre programes existents en el centre, sobre la universitat, el món laboral i sobretot recerca de material d’interès per al futur de l’alumnat del centre
  4. Observació del context, entrevistes i seguiment de casos.
  5. Participar en l’orientació d’alguns alumnes dels grups de 4t E.S.O..
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Entrevistes a  diferents membres de la comunitat educativa
  2. Elaboració de documents sobre el sistema educatiu vigent, itineraris formatius i professionals existents al centre
  3. El quadern d’orientació de l’alumnat de 4t d’E.SO..
  4. Diari de pràctiques
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Els documents elaborats compleixen la seva funció: grau d’informació suficient, tenen utilitat per a l’alumnat, propostes de millora,...
  2. Observació i seguiment de la participació dels alumnes de l’aula de suport intensiu.
  3. El quadern d’orientació de l’alumnat de 4t d’E.S.O. està ben organitzat, les activitats s’adequen als alumnes.
  4. Tinc dubtes?
FASE 3 :  VALORACIÓ FINAL 
DATA:  Abril- Juny  2012                                                           HORES: 25

Objectius: Conèixer els procediments a seguir per a sol·licitar programes, selecció de l’alumnat, elaboració de documents. Revisar els aspectes que poden influir en el procés d’aprenentatge  dels alumnes i formular propostes de millora  

Destinataris/àries:
Alumnat d’E. S.O./F.P./ Professorat E. S.O./ FP del centre/Famílies

ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Analitzar els procediments a seguir per a sol·licitar el programes per al proper curs.
  2. Seleccionar l’alumnat per a incorporar-se a aquestos programes
  3. Elaboració de documents
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. A través de l’entrevista amb els tutors, mestra de Pedagogia Terapèutica i observant el seguiment dels alumnes a través de la programació trimestral de l’alumnat o a través de les avaluacions trimestrals.
  2. Observació i seguiment de l’alumnat a l’aula
  3. Sessions d’avaluació: qualificacions o notes dels alumnes.
  4. Elaboració del consell orientador per a algun alumne que acaba l’etapa d’E.S.O..
  5. Entrevistes a  diferents membres de la comunitat educativa:professorat, famílies.
  6. Diari de pràctiques.
INDICADORS D’AVALUACIÓ

1.     S’ha aconseguit fer una bona selecció de l’alumnat que s’incorporarà als programes per al proper curs.
2.     Entrevistes amb el professorat, la implicació del professorat en els distints programes.
3.      Qüestionari sobre la valoració personal, dubtes, propostes de millora

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada